Pasta med Skinka & Broccolisås

Pasta med Skinka & Broccolisås

Pasta med Skinka & Broccoli sås

En enkel maträtt med en fantastisk smak!

Kan rekommendera denna rätt som jag improviserade ihop efter ett recept. Improviserade? Kanske ni tänker då. Jo jag har ett recept som heter "Pasta med Skinka, Ädelost & Broccoli" som jag tyckte lät väldigt intressant. Men däremot gjorde jag ett par simpla ändringar och är väldigt nöjd med resultatet.

Här är mitt recept med tillagning och tips för 4 portioner

Ingredienser
4 dl Makaroner
300g Broccoli
250g Rökt Skinka
1 Gul Lök
1½ dl Mjölk
2 dl Matlagningsgrädde
4 dl kokbar Crème Fraiche
4 Vitlöksklyftor
Peppar, Vitpeppar, Salt

Tillagning
Koka pastan enligt förpackningens anvisningar. Finhacka löken och strimla skinkan. Dela broccolin i mindre buketter. Låt lök och skinka fräsa ett par minuter i en kastrull. Pressa över vitlöken och häll i mjölken samt crème fraichen. Lägg i broccolin och häll i matlagningsgrädden. Låt såsen koka i ca 5 minuter smaka sedan av med salt, peppar och vitpeppar. Häll såsen över pastan och blanda ordentligt.

Tips!
Ett vegetariskt alternativ på den här rätten är att skippa skinkan och dubbla mängden broccoli istället.



Tåls att nämna att jag använde 180g färdigstrimlad skinka men tyckte det skulle vara mer i så
mellan 200-250g bör vara tillräckligt för att få ett tillfredställande resultat.

Testa gärna & släng iväg en kommentar om resultat :)

// aleex


Kommentarer
Postat av: carro

tack för tipset =) måste ja ju testa en dag här.

Såg ju riktigt gott ut.



Ja men visst gör ju de, fast inte riktigt mitt i då ;)

Jaha okej.. trevligt. Hur tyckte du de va då? Kanske känner någon här lr?

2009-12-17 @ 19:09:05
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/
Postat av: aleex

Vad kul :)

Berätta gärna efter att ha testat vad du tyckte.



Praktiken var verkligen jättekul, var med när dem släppte ut björnarna efter vintern vilket var riktigt kul, men känner ingen där uppe

2009-12-17 @ 19:45:27
URL: http://blacklotus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0