Missade Dagar part 1

Hej Hej

Har inte kunnat skriva de senaste dagarna, mest av lathet såklart. Var ju sjuk tidigare strax före julafton och blev lite slö i kroppen och hade ingen vidare inspiration till att skriva och fixa med bilderna. Men nu är det dags att ta igen missade dagar och vi kan väl börja med;


24/12 - 09 Julafton
Det blev en rätt lugn jul då vi firade för oss själva i år. Så jag har gjort min första julskinka. En upplevelse i sig kan jag säga, men nu kan det bara bli bättre ^^ Inte så att den blev dålig på något sätt tvärtom, men nästa år behöver man inte vara lika "osäker". Annan julmat som fixades till var Jansons, Revbenspjäll (honungsglacerade), ägg med skagenröra, sill, potatis, lax, prinskorv. Har nog inte missat något nu men det är möjligt.
Till sillen fixade vi även gräddfil med gräslök i och till laxen hade vi Hovmästarsås. Och just ja vi hade rödbetssallad också. Så gott till krov och potatis, mums! ^^ Det jag verkligen älskar med julbord är att där finns den mesta av min favoritmat; sill, lax (nästan den ända fisk jag faktiskt äter), jansons, julskinka och nu revbenspjäll som kanske inte är allt för vanligt på svenska julbord. Fast det kan jag inte säga att jag har koll på då ingen i min släkt brukar ha det. Vet bara att vi hade det en gång när vi firade hos min styvpappas syster.

Julklappar?
Då vi firade hemma i år blev det inte så mycket julklappar
. Men farmor postade ner mig ett presentkort på 500kr på KappAhl. Pappa satte in pengar på mitt konto och min faster skikade mig en jättefin kjol och en urgullig bild på min kusin och deras katt. Hemmagjorda bilder uppskattas verkligen mycket mer än andra. Tack Åter igen :)

Ensambild då foliet låg kvar på på större bildDukat i vardagsrummet

Close-up på revbenspjällen jag testade tillaga för första gången i mitt liv
Samt mitt första egenfixade julbord där jag lagat all mat och valt vad som ska finnas med ^^


Här är även the-outfit-of-xmas-year-2009
God Jul bild 2oo9
På bilden har jag det svarta löshåret jag beställde från happyhair.se för någon vecka sedan.



// aleex

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0