Barnbröllop

Alla som idag varit inne på blogg.se's framsida har säkert sätt "Ludvigs Blogg" med rubriken "Kul med barnbröllop! Eller?". Blev grymt nyfiken på vad det var när jag läste undertexten och klickade mig därför in på bloggen. Där fick man se en video och läsa ett inlägg om två 15 åringar som ska gifta sig här i Sverige den 26.e maj.

Efter att ha sätt videon tänkte jag att nä det här kan inte vara på riktigt. Men när jag sedan läste Ludvigs inlägg i bloggen blev jag mycket fundersam. Tänkte nästan kommentera inlägget med "Är det här på riktigt?" men såg att två andra redan gjort det av samma anledning som mig. Kollade däför runt lite på sidan då inget svar fanns att finna bland kommentarerna.

Till höger bland länkarna hittade jag: Sidor >>  Vad är detta? Där fann jag den information jag sökte!

Detta är en kampanjblogg för att uppmärksamma årets insamling till Operation Dagsverke den 26 maj. Något barnbröllop blir det naturligtvis inte men i södra Sudan är det vardag. I år gör därför elever över hela Sverige dagsverken för att minska antalet barnäktenskap och minska våldet mot tjejer i södra Sudan.

Mer information hittar du om du följer länken i början av inlägget och klickar dig in till Vad är detta?


_______________________

Angående recept och bilder på Biff a la Lindström så gick det igår inte att ladda upp bilder på bloggen när jag försökte så det hann jag inte med då vi hade vänner över från tretiden till omkring tretiden på natten ^^

Kommentarer
Postat av: annika

fin blogg!:)

2010-05-17 @ 20:37:10
URL: http://akinna.blogg.no
Postat av: Anonym

Hej!

Vad tycker du om rolling stones tröjan jag hittade på nätet? :)

http://aalexandrat.se/2010/may/rolling-stones-troja-novaqueen-249kr.html

2010-05-18 @ 17:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0