Nu så..

Nu kom man äntligen åt lite tid till att skriva ett inlägg ^^ Det är nämligen så att vi har besök av Andreas mamma så då ville man inte riktigt sätta sig här och vara osocial. Men nu har vi lite tid över och Andreas sitter med skolarbete.


Lite kort om vad som skett de senaste dagarna :)

Lördag: Andreas mamma kom hit relativt sent på kvällen så vi tog det mest lugnt och satt och pratade till dess vi gick och la oss. zzZZzz

Söndag: En lugn dag med inte allt för bra väder så vi gick och tog en fika på Kristins och gick sedan och hyrde 3 filmer. Efter att ha hittat ett femtital filmer vi ville se hyrde vi till slut Paranormal Activity, 5 minutes in Heaven & Leningrad. På vägen till videobutiken gick vi även förbi en nyöppnad affär "Nefertiti - hem & inredningaffär" eller vad det nu stod, kommer inte riktigt ihåg. Men där ska jag lätt kolla in någon gång och se om man hittar något snyggt som man bara måste ha
Till middag blev det enkel och god mat, vet inte vad jag ska kalla det riktigt det är inspirerat från en Lövbiffröra som jag hittade på denna mysiga blogg. Det ända jag egentligen gjort är att jag bytt lövbiff emot fläskfilé. Recept kan komma att komma upp nästa gång det tillagas ^^
Efter maten kollade vi först på Leningrad, den handlar om aa Leningrad under 2.a världskriget. Tycker filmen var riktigt intressant och samtidigt spännande men det är inte en film jag kollar på mer än en gång. När filmen var slut hade det blivit tillräckligt mörkt för att man skulle in i stämning till Paranormal Activity. Kommer ihåg att en av tidningskommentarerna var "inspelad i äkta Blairwitch anda". Hela filmen utspelar sig i ett pars hem där det sker skumma saker omkring kvinnan i förhållandet. Jag har blivit rekommenderad den här filmen av väldigt många och rekommenderar den nu vidare --> Se Den <-- Riktigt många ruskiga scener och satt på helspänn ett tag in i filmen.



Sista filmen 5 minutes in heaven, den var inte som vi väntat oss. Vi uppfattade det som att det skulle hända mer då den handlar om två män varav den ena mmördat den andres bror framför ögonen på honom då han var liten. Istället var filmen mycket lugn en pratfilm eller vad man ska säga. Det är en sån film som man inte kan förklara varför den är bra. Men det var också en sån film man ser en gång.

Måndag: Andreas & Monica går ut för att kolla lite på vad som har hänt i Karlshamn sen dem flyttade härifrån själv har jag ont (som i träningsverk ont) i mitt ben och är inte lika glad i att gå ut, istället lägger jag mig i ett bad och läser ^^ Dem hyrde två nya filmer för kvälen då jag och Andreas skulle spela wow (ja jag veet..) Så medan vi spelade tittade Monica på en film om Coco Chanel tror ja och sedan tittade vi tillsammans på den senaste SAW filmen. Den var som alla andra mycket splattrig. Jag tror inte det kommer fler filmer nu men Andreas tror på att det kommer komma en till.
Om du sett filmen - Vad tror du? :)

Kommentarer
Postat av: f i l i p p a :*

ååah ! , filmen äe jätta bra & läskig :)

2010-05-13 @ 11:19:09
URL: http://filipparandom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0