Pengar

Ibland är jag så trött på allt som har med pengar att göra. Har fortfarande inte lyckats få tag på min lön för jan och feb månad. Gick ner till Sparbanken igen efter att ha fått bekräftat (efter tre veckors väntan på svar) att dem ska kunna hjälpa mig, men Sparbanken i Karlshamn är fristående av någon skum anledning. Seeegt som fan.

Lyckades i alla fall vid det här besöket få lite mer information
än innan, ber er alla observera LITE! Fick veta att Utbetalningsättet är "FEL", vad det nu än innebär. Det ska i alla fall vara korrigerat så att min nästa lön kommer in på rätt konto. Hon jag pratade med föreslog att jag skulle gå till Nordea med papprena vi skrev ut för att se om dem kunde hjälpa mig vidare. Kan ev. vara så att pengarna har gått tillbaka. Men då Nordea stänger 14.00 var det såklart stängt 14.30 så måste vänta till imorgon. Tycker hela den här historien är otroligt frustrerande och jag blir grymt förbannad varje gång jag tänker på det.

På grund av all den här skiten ligger jag efter
med ett par räkningar samt kan inte färga mitt hår -.- stor suck till det. Fick en påminnelse idag från La Redoute, 50 spänn extra för att banker inte kan sköta sitt jobb, Tack!

För dig som inte vet vad jag pratar om
så är det följande händelseförlopp i korta ilskna drag; har inte fått min lön för jan och feb till mitt Nordeakonto då lönerna betalas ut via Swedbank. Uppenbarligen har jag ett konto hos Swedbank (massa stora frågetecken???????????????????) där pengarna satts in, fick reda på det efter att ha ringt till jobbet. Försökte ringa till Swedbank men har inte lyckats få prata med någon då inget av numrena jag ringt gett resultat, måste slå in någon kod för mitt konto som jag inte har -.- Fick ett mejl från personen jag pratade med på jobbet skickat till mig och en person på swedbank där han ber henne hjälpa mig. Mejlar henne tre dagar senare för att kolla om hon fått hans mejl samt ber henne kontakta mig. 3 veckor senare får jag ett svar efter ytterligare mejl. Förstod hälften av det hon sa, hennes förslag var prata med Sparbanken i Karlshamn samt ringa Personlig Service (det nummer man behöver en kod för). Så här är jag nu sjukt irriterad och jävligt förbannad.

Då har man fått ur sig lite skit och vet inte vad jag ska göra just nu.. Nästa steg är Nordea imorgon och beroende på vad jag får fram där ska jag ringa till jobbet efter det, igen. Tror jag dör lite innombords av det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0